Jesteś tutaj: Strona główna Sales & Marketing

Autor: Agnieszka Rogulska

ZABIĆ BÓL – prawdziwy czy zniekształcony obraz firm farmaceutycznych?

okładka magazynu
Na jednej z platform filmowych pojawił się serial, który przedstawia historię firmy farmaceutycznej Purdue Pharma, która przyczyniła się do rozpętania kryzysu opioidowego w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzenie na rynek OxyContinu, w połączeniu z agresywną, wysokonakładową kampanią mówiącą o zaletach leku w zwalczaniu umiarkowanych i silnych bólów, rozpoczęło niespotykany wzrost liczby recept wydawanych na ten lek. W USA od 1999 do 2014 r. liczba rocznie wypisanych recept na opioidy wzrosła ponad czterokrotnie, choć nie zwiększyła się liczba przypadków wymagających leczenia przeciwbólowego (według danych CDC). W tym samym okresie 200 tys. Amerykanów zmarło po przedawkowaniu opioidów przepisywanych na recepty.
Pełna treść dostępna tylko dla zalogowanych subskrybentów! Zaloguj się lub wykup subskrypcję.
Zamów subskrypcję

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.