Jesteś tutaj: Strona główna Sales & Marketing

Sales & Marketing
Partner główny kategorii:

Przeczytaj
Rynek apteczny we wrześniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny we wrześniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny we wrześniu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3689 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 483,1 mln PLN (+15,1%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 521,5 mln PLN (+16,5%). Obrót statystycznej apteki we wrześniu 2021 wyniósł 278,5 tys. PLN, był to wzrost o 17,5% względem analogicznego okresu 2020 roku.
VIDEO - o wystąpieniach publicznych storytellingowo
VIDEO - o wystąpieniach publicznych storytellingowo
Dobre WYSTĄPIENIE jest jak dobry SZAMPAN, zaczynasz z WYSTRZAŁEM, mówisz tak, że BUZUJĄ bąbelki, publiczność SMAKUJE Twoje słowa, a zakończenie jest jak MOCNY TOAST przed finałem, a potem publiczność wstaje i bije brawo... i wszystko pakujemy w piękną kokardkę storytellingu i podajemy słuchaczom z uśmiechem!
O wystąpieniach publicznych storytellingowo – w jednym ujęciu, tekstem i video!
O wystąpieniach publicznych storytellingowo – w jednym ujęciu, tekstem i video!
Czy lubicie Państwo występować publicznie? Kiedy w ogóle pierwszy raz występowaliście przed większym gronem osób? Szkolna inauguracja? Prezentacja w firmie? Przemowa czy toast na uroczystości firmowej czy rodzinnej? Autor Dale Carnegi, w swojej książce o wystąpieniach publicznych, napisał słynne zdanie: że 90% ludzi na pytanie "czego boisz się najbardziej?" – odpowiada śmierci, a zaraz potem wystąpień publicznych. Czy też tak czujecie? Chciałbym Państwu zaprezentować materiał będącym dla mnie swoistym wyzwaniem, które pojawiło się tuż przed COVIDEM.
Rynek apteczny w sierpniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w sierpniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w sierpniu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3167,5 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 339,4 mln PLN (+12%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 106,1 mln PLN (-3,2%). Obrót statystycznej apteki w sierpniu 2021 wyniósł 239 tys. PLN, był to wzrost o 14,6% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Rynek apteczny w lipcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lipcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lipcu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3273,5 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 323,2 mln PLN (+11%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 23,4 mln PLN (+0,7%). Obrót statystycznej apteki w lipcu 2021 wyniósł 246,5 tys. PLN, był to wzrost o 13,6% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Rynek apteczny w czerwcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w czerwcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w czerwcu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3250,1 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 592,9 mln PLN (+22,3%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 122,8 mln PLN (+3,9%). Obrót statystycznej apteki w czerwcu 2021 wyniósł 244,5 tys. PLN, był to wzrost o 25,4% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Rynek apteczny w maju 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w maju 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w maju 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3127,4 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 674,9 mln PLN (+27,5%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 160,2 mln PLN (-4,9%). Obrót statystycznej apteki w maju 2021 wyniósł 235 tys. PLN, był to wzrost o 30,6% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Rynek apteczny w kwietniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w kwietniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w kwietniu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3287,6 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 wzrosła o 502,2 mln PLN (+18%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 243,5 mln PLN (-6,9%). Obrót statystycznej apteki w kwietniu 2021 wyniósł 246,5 tys. PLN, był to wzrost o 20,8% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Naprawdę duże transakcje – Przedstawiciel Medyczny czy Key Account Manager?
Naprawdę duże transakcje – Przedstawiciel Medyczny czy Key Account Manager?
Kiedy menedżerowie w pharmie mówią o "sprzedaży" ich pierwszym skojarzeniem są tradycyjne zespoły sprzedażowe. Przedstawiciele medyczni promują leki do lekarzy w nadziei zwiększenia liczby zapisanych recept. Niezależnie od wielu innych rzeczy, pandemia Covid-19 nauczyła nas, że transakcje w przemyśle farmaceutycznym nie kręcą się już wokół kilku pacjentów w gabinecie lekarskim. Naprawdę duże sprzedaże osiągane są za pośrednictwem wielomilionowych transakcji wyrażonych w Euro. Partnerami, z którymi w tym przypadku firmy farmaceutyczne zawierają umowy to Unia Europejska, rządy poszczególnych państw, rządy regionalne, władze województw, miast lub sieci aptek i szpitali.
Przedstawiciel, który nigdy nie śpi...
Przedstawiciel, który nigdy nie śpi...
Na jednym z webinarów poświęconych przemianom w realiach promocji medycznej, prof. Artur Mamcarz wspomniał, że przestrzeń na rozmowę z przedstawicielem medycznym miewa w okolicy północy... W środowisku słowa te wywołały niemałe poruszenie – no bo jak się do nich odnieść w świecie, w którym dbamy o work-life balans? Rozmowa, bądź co bądź zawodowa, w środku nocy brzmi przecież jak powrót do wczesnych lat 90 lub czarny sen start-upowca. No bo przecież nie pozwolimy Panu Profesorowi rozmawiać z robotem?
Rynek apteczny w marcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w marcu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w marcu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3531,1 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 spadła o 595,6 mln PLN (-14,4%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 578,1 mln PLN (+19,6%). Obrót statystycznej apteki w marcu 2021 wyniósł 264,5 tys. PLN, był to spadek o 12,1% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Rynek apteczny w lutym 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lutym 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lutym 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2953 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 spadła o 395,1 mln PLN (-11,8%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 86,5 mln PLN (+3%). Obrót statystycznej apteki w lutym 2021 wyniósł 221 tys. PLN, był to spadek o 9,1% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Tajemnica sukcesu TAPów (Territory Action Plan). Czyli dlaczego Przedstawiciele nie odwiedzają WSZYSTKICH najbardziej potencjałowych lekarzy?
Tajemnica sukcesu TAPów (Territory Action Plan). Czyli dlaczego Przedstawiciele nie odwiedzają WSZYSTKICH najbardziej potencjałowych lekarzy?
• Kogo tak naprawdę odwiedzają Przedstawiciele?
• Z jaką grupą lekarzy Przedstawiciele mają (tak naprawdę) stały kontakt?
• Z jakim komunikatem Przedstawiciele docierają do lekarzy?
• Co można zrobić, aby poprawić efektywność działań Przedstawicieli?
Promocja leków okiem lekarza POZ
Promocja leków okiem lekarza POZ
12 miesięcy i 1 dzień
Gdy piszę ten tekst (05/03/2021) mija dokładnie 1 rok i 1 dzień od momentu zdiagnozowania „pacjenta 0” w naszym kraju. Przez cały ten czas system ochrony zdrowia działał w trybie awaryjnym. Pandemia koronawirusa z jednej strony uruchomiła szereg ciekawych, można nawet powiedzieć wręcz przełomowych, procesów, z drugiej ograniczyła dostęp pacjentów do tzw. „świadczeń zdrowotnych”.
Rynek apteczny w styczniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w styczniu 2021 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w styczniu 2021 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2866,5 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2020 spadła o 556,6 mln PLN (-16,3%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 311,3 mln PLN (-9,8%). Obrót statystycznej apteki w styczniu 2021 wyniósł 214 tys. PLN, był to spadek o 13,4% względem analogicznego okresu 2020 roku.
Ocena postaw Przedstawicieli Medycznych w środowisku lekarskim – wyniki ankiety Praca Przedstawiciela Medycznego w gabinecie lekarskim
Ocena postaw Przedstawicieli Medycznych w środowisku lekarskim – wyniki ankiety Praca Przedstawiciela Medycznego w gabinecie lekarskim
Wielu pracowników należących do Branży Farmaceutycznej, a w szczególności Reprezentanci Działów Marketingu oraz Sprzedaży, zadaje sobie pytanie jak lekarze reagują na promocję leków w gabinetach lekarskich. Poniżej przedstawiam Państwu ankietę na próbie 180 lekarzy różnych specjalizacji. Każdy z tych lekarzy wypełnił jednakową ankietę, a efekty tego oceńcie Państwo sami. Życzę dobrej lektury i wyciągnięcia jak największej ilości wniosków.
Pharma a umowy instytucjonalne
Pharma a umowy instytucjonalne
Kiedy przemysł farmaceutyczny zwraca się do lekarzy z prośbą o przepisywanie konkretnego leku, niektórzy nazywają to sprzedażą. Osoby to czyniące są członkami sił sprzedaży. Interesujące jednak jest to, że w tego typu „biznesie” nie dochodzi ani do zakupu ani do sprzedaży. Z zupełnie odmienną sytuacją mamy do czynienia w chwili, kiedy przemysł farmaceutycznych zawiera komercyjne umowy z różnego typu instytucjami. Osoby reprezentujące organizacje farmaceutyczne w rozmowach z instytucjami, składające wiele różnych elementów w jedną, wielomilionową umowę, są kolektywnie nazywane Key Account Managerami.
Rynek apteczny w grudniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w grudniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w grudniu 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3177,9 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 spadła o 197,2 mln PLN (-5,8%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 22,8 mln PLN (+0,7%). Obrót statystycznej apteki w grudniu 2020 wyniósł 236,5 tys. PLN, był to spadek o 2,7% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Rynek apteczny w listopadzie 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w listopadzie 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w listopadzie 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3 155 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 wzrosła o 25,9 mln PLN (+0,8%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 441,3 mln PLN (-12,3%). Obrót statystycznej apteki w listopadzie 2020 wyniósł 234 tys. PLN, był to wzrost o 4,2% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Rynek apteczny w październiku 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w październiku 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w październiku 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3596,3 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 wzrosła o 159,1 mln PLN (+4,6%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 390,4 mln PLN (+12,2%). Obrót statystycznej apteki w październiku 2020 wyniósł 266 tys. PLN, był to wzrost o 8,4% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Jak budować relacje z lekarzami i farmaceutami online… czyli czego pharma może się nauczyć od e-commerce?
Jak budować relacje z lekarzami i farmaceutami online… czyli czego pharma może się nauczyć od e-commerce?
W połowie marca branża farmaceutyczna praktycznie z dnia na dzień straciła możliwość kontaktów osobistych z lekarzami i farmaceutami. Stosowana od lat formuła bezpośredniego kontaktu przedstawiciela przestała być możliwa do realizacji z powodu przepisów. I tak oto branża pharma stanęła przed wyzwaniem, z którym inne sektory już dawno się rozprawiły.
Przedstawiciel Medyczny – strategia na czas COVIDU
Przedstawiciel Medyczny – strategia na czas COVIDU
Mamy nadzwyczajny czas i podlegamy wielkiemu testowi w sferze życiowej, organizacyjnej i zawodowej. Przed jednym z największych wyzwań stanęli także Przedstawiciele Medyczni (PM). Ze spotkań, które uwielbiają musieli z dnia na dzień przestawić się na rozmowy przez telefon i na inne aktywności. Dziś w przychodniach i szpitalach kumuluje się największe zagrożenie. Lekarze i personel medyczny zaangażowani są w walkę z pandemią.
Lekcja z pandemii dla Przedstawicieli Medycznych
Lekcja z pandemii dla Przedstawicieli Medycznych
Jedynym żywym łącznikiem w relacjach pomiędzy firmą farmaceutyczną a przepisującymi medykamenty lekarzami jest Przedstawiciel Medyczny. W przeszłości jego praca polegała na informowaniu lekarzy o poszczególnych opcjach leczniczych. Ponadto Przedstawiciel Medyczny był centralnym, najskuteczniejszym i jednocześnie najdroższym kanałem promocyjnym w przemyśle farmaceutycznym. Podstawowym jednak warunkiem ich skuteczności były codzienne, osobiste spotkania z lekarzami.
Rynek apteczny we wrześniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny we wrześniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny we wrześniu 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 3 205,9 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 wzrosła o 135,1 mln PLN (+4,4%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 377,8 mln PLN (+13,4%). Obrót statystycznej apteki we wrześniu 2020 wyniósł 237 tys. PLN, był to wzrost o 8,5% względem analogicznego okresu 2019 roku.
„Scio me nihil scire”. Wiem, że nic nie wiem
„Scio me nihil scire”. Wiem, że nic nie wiem
Długo zastanawiałem się o czym napisać. Przecież nasza obecna sytuacja jest tak dynamiczna, że opisując coś, co dzieje się dzisiaj, za dwa lub trzy tygodnie może być kompletnie nieaktualne. Niemniej jednak to, co z pewnością nie zmieni się to fakt, że koniec roku zawsze był okresem bardzo pracowitym. Z jednej strony staramy się jak najlepiej wykonać plan roczny, a z drugiej strony planujemy już rok następny. Oba zadnia w obecnej rzeczywistości są dość trudne i obarczone wieloma zmiennymi. Zwłaszcza zaplanowanie przyszłego roku wydaje się być obarczone pewnym ryzykiem. Nie mam na myśli tylko budżetu sprzedażowego, ale też aktywności marketingowe, kwestie Market Access, liczebność Field Force. Ponieważ wszyscy stajemy przed tymi wyzwaniami, postanowiłem podzielić się kilkoma swoimi refleksjami.
Król nie Kopciuszek czyli content w pharmamarketingu
Król nie Kopciuszek czyli content w pharmamarketingu
Wszyscy mówią, że „content is king”, ale tak naprawdę traktują go zazwyczaj jak kopciuszka. A szkoda. Dla powodzenia kampanii skierowanych do HCP kluczowa jest właśnie adekwatna forma komunikacji, maksymalnie wspierająca przekazywane informacje w punktach styku z odbiorcą.
Rynek apteczny w sierpniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w sierpniu 2020 roku. TOP 20 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w sierpniu 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2 828.1 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 spadła o 14.3 mln PLN (-0.5%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 122.2 mln PLN (-4.1%). Obrót statystycznej apteki w sierpniu 2020 wyniósł 208.5 tys. PLN, był to wzrost o 3.5% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Stare już nigdy nie wróci, ale… nowe będzie dużo ciekawsze
Stare już nigdy nie wróci, ale… nowe będzie dużo ciekawsze
Jest początek września. Właśnie przed chwilą odwiozłem dzieci do szkoły. Każde z nich, z racji tego że są w różnym wieku, wchodzi (uzbrojone w maseczkę) oddzielnym wejściem. W środku obowiązkowe mierzenie temperatury i … można zaczynać lekcje. Jeszcze kilka miesięcy temu pomyślałbym, że to jakiś absurd. Teraz wszystko jesteśmy w stanie znieść, aby mieć namiastkę normalności podobną do tej z początku roku.
Narodziny i upadki gwiazd czasu koronawirusa. Przypadek chlorochiny
Narodziny i upadki gwiazd czasu koronawirusa. Przypadek chlorochiny
Burzliwy czas, a taki na pewno jest teraz w ochronie zdrowia i nie tylko, od grudnia 2019, mają zazwyczaj swoje signum temporis. Jednym z nich jest chęć jak najlepszych i jak najszybszych reakcji, bardzo często niemających zbytniego uzasadnienia w faktach, dziejących się mocno na skróty z celem okraszonym pojęciem wyższych korzyści.
Rynek apteczny w lipcu 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lipcu 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w lipcu 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2 950,3 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 spadła o 96,4 mln PLN (-3,2%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 293,1 mln PLN (+11%). Obrót statystycznej apteki w lipcu 2020 wyniósł 217 tys. PLN, był to wzrost o 0,9% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Subtelny czar merytoryki, czyli jak zdobyć zaufanie Farmaceuty 4.0?
Subtelny czar merytoryki, czyli jak zdobyć zaufanie Farmaceuty 4.0?
Czasy nachalnej reklamy skończyły się już właściwie w każdej branży. Tym bardziej tyczy się to branży pharma, gdzie w interesie odbiorcy jest bazowanie na danych i weryfikacja informacji. Do tego dochodzi jeszcze kwestia etyki zawodowej. Komunały i ogólniki? To nie przejdzie.
Rok 1647 był to dziwny rok, a 2020…?
Rok 1647 był to dziwny rok, a 2020…?
Długo mnie z Wami nie było, ale oto jestem z powrotem!!! Tym razem w wydaniu online, bo takie mamy czasy, że papier jest w odwrocie, a i czytelnicy coraz rzadziej sięgają po niego. Tematów do opisania i podzielenia się jest bardzo dużo, niemniej jednak zawsze trzymałem się zasady focus on lub też, jak to mówi mój syn, „zrób to raz a porządnie”.
Pandemia konronawirusa - wyzwanie, ale i szansa dla marketingu farmaceutycznego
Pandemia konronawirusa - wyzwanie, ale i szansa dla marketingu farmaceutycznego
Okres pandemii koronawirusa to trudny czas dla wielu z nas. Wymusił on zmiany obyczajowe, społeczne czy też w obszarze narzędzi marketingowych. Zastopowanie gospodarcze wpłynęło w zauważalny sposób na rynek pracy, zdecydowanie spowalniając jego dynamikę...
Rynek apteczny w czerwcu 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w czerwcu 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w czerwcu 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2657,3 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 spadła o 186,7 mln PLN (-6,6%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zwiększyła się o 204,8 mln PLN (+8,3%). Obrót statystycznej apteki w czerwcu 2020 wyniósł 195 tys. PLN, był to spadek o 2,5% względem analogicznego okresu 2019 roku.
Przychodzi concierge do snajpera… czyli na co zwrócić uwagę myśląc o kampanii omnichannel w pharmamarketingu?
Przychodzi concierge do snajpera… czyli na co zwrócić uwagę myśląc o kampanii omnichannel w pharmamarketingu?
Poznaj Krzysztofa. Krzysztof jest bardzo zajęty, dużo pracuje i nie ma czasu na siedzenie godzinami w Internecie. Gdy interesuje się zakupem, np. pralki, biletu do kina czy sprzętu sportowego, spośród produktów, które mu odpowiadają zapewne najchętniej wybierze ten produkt, który na spokojnie „dał mu się kupić”. Ot, choćby z czystej wdzięczności, że sprzedający szanuje jego czas i zaprezentował swój towar w formie najwygodniejszej dla Krzysztofa i we właściwym dla niego czasie.
Hybrydowy model wizyty promocyjnej. Pandemia i co dalej?
Hybrydowy model wizyty promocyjnej. Pandemia i co dalej?
Ano: zmiany, zmiany, zmiany – jak mawiał „klasyk”. Tradycyjnie już posłużę się przykładem z praktyki. Jeden z moich klientów posiada w swoich strukturach cztery zespoły. Trzy pracowały w terenie, jeden funkcjonuje na zasadzie call center.
Rynek apteczny w maju 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w maju 2020 roku. TOP 10 firm Rx i OTC
Rynek apteczny w maju 2020 roku zanotował sprzedaż na poziomie 2452,5 mln PLN. Wartość sprzedaży wobec analogicznego okresu 2019 spadła o 517,1 mln PLN (-17,4%). Wobec poprzedniego miesiąca sprzedaż zmniejszyła się o 332,9 mln PLN (-12%). Obrót statystycznej apteki w maju 2020 wyniósł 180 tys. PLN, był to spadek o 13,5% względem analogicznego okresu 2019 r.
Czy pandemia koronawirusa zmieni obraz promocji na rynku farmaceutycznym?
Czy pandemia koronawirusa zmieni obraz promocji na rynku farmaceutycznym?
Od blisko 10 lat temat Digitalowych kanałów promocji w branży farmaceutycznej pojawia się z regularnością mniejszą lub większą. Z początkowego entuzjazmu, a nawet przepowiedni całkowitej rezygnacji z wizyt bezpośrednich, jako najmniej efektywnych, z biegiem lat nie pozostało zbyt wiele.
Czy superszef istnieje naprawdę? Silne przywództwo i sprawne zarządzanie – rola szefa jako motywatora w filozofii Szefowanie 3.0
Czy superszef istnieje naprawdę? Silne przywództwo i sprawne zarządzanie – rola szefa jako motywatora w filozofii Szefowanie 3.0
Przez ponad 20 lat pracy zawodowej, spotykaliśmy na swojej drodze wielu Szefów. Byli lepsi, tacy których pamiętamy do dziś i wspominamy pozytywnie latami, byli i gorsi, o których szybko staraliśmy się zapomnieć. Jednych szanowało się i ceniło za ludzką twarz, innych za profesjonalizm i biznesowe podejście. Każdy miał jakieś mocne strony i każdy w czymś mógłby być jeszcze lepszy. Sami też mieliśmy okazję dostąpić przywileju bycia Szefami, z jego dolami i niedolami, czerpać satysfakcję z sukcesów oraz naukę z porażek, biorąc zawsze odpowiedzialność z swoich ludzi i zespół.
Matematyka handlowa, cz. 2. Wzrost roli Menedżerów Sprzedaży oraz KAM/KAS jako specjalistów ds. kluczowych klientów
Matematyka handlowa, cz. 2. Wzrost roli Menedżerów Sprzedaży oraz KAM/KAS jako specjalistów ds. kluczowych klientów
Wraz ze zmianą modelu dystrybucji, jaka następuje na rynku, tj. tworzeniem się scentralizowanych sieci sprzedaży, zarządzanych przez centralny dział zakupów – kierowany coraz częściej przez osoby z FMCG – producenci muszą dostosować strukturę zespołów sprzedażowych i ich umiejętności do wymogów rynku. Znacząco rośnie rola Menedżerów sprzedaży oraz KAM/KAS – jako specjalistów ds. kluczowych klientów.
Być Dzieckiem Szczęścia w sprzedaży!!!
Być Dzieckiem Szczęścia w sprzedaży!!!
Drogi Czytelniku, jeśli sądzisz, że tym razem będzie o czymś innym niż to, co dzieje się wokół procesów sprzedaży, to muszę Ciebie zmartwić. Znowu będzie na temat NAS, czyli tych pracujących w Działach Sprzedaży firm farmaceutycznych. Trochę też o tych pracujących w Marketingu, albowiem sprzedaż i marketing to naczynia połączone, które czasami jednak mają problem z tak zwaną komunikacją. Natomiast jeżeli masz nadzieję, że i tym razem będzie opisana „wiedza oparta na faktach”, to tak właśnie będzie. Nic bowiem bardziej nie inspiruje drugiego człowieka, jak wymiana doświadczeń, informacji, czy też dzielenie się własnymi przemyśleniami. Z góry powiem, że nie musi być tylko kolorowo. Negatywne lub po prostu nietrafione przykłady zdarzają się, i to całkiem często.
Pacjenci potrzebują więcej niż lekarze. Czy przemysł farmaceutyczny zapomniał o podstawowym znaczeniu terminu marketing?
Pacjenci potrzebują więcej niż lekarze. Czy przemysł farmaceutyczny zapomniał o podstawowym znaczeniu terminu marketing?
W coraz większej liczbie krajów farmaceuci mają prawo, nawet bez wyraźniej prośby pacjenta, do zamiany leku zapisanego na recepcie. Głównym tego celem jest redukcja kosztów ponoszonych przez płatników instytucjonalnych oraz ubezpieczycieli, a także przez pacjentów płacących za leki z własnej kieszeni.
Znowu scenki? To mógł wymyślić chyba tylko marketing...
Znowu scenki? To mógł wymyślić chyba tylko marketing...
Czy „role playe” podczas cyklówek mogą być ciekawe i można je polubić? Przecież podobno w grupie raźniej się pracuje! Wszyscy znają stare porzekadło „im więcej potu na poligonie, tym mniej krwi na placu boju” i wiedzą, że „trening czyni mistrza”. A jednak powszechnym jest opór i niechęć do tej formy treningu w trakcie wszystkich – dużych i małych – spotkań firmowych. Aby uatrakcyjnić „role playe” i zyskać zainteresowanie przedstawicieli, niektóre firmy poszły krok dalej i na warsztaty ze scenkami zapraszają prawdziwych lekarzy. A kto ma odpowiedni budżet może nawet zatrudnić specjalną firmę, która zorganizuje „gry scenkowe” i rywalizację między zespołami. No bo kto bogatemu w dzisiejszych czasach zabroni. Dla tych, co lubią jednak tradycyjne metody, w których to ludzie, ich wiedza i doświadczenie są najważniejsze, wcale nie potrzeba dużych środków, aby popracować nad rozwojem umiejętności sprzedażowych.
Matematyka handlowa. Czyli co każdy Przedstawiciel Medyczny i KAM wiedzieć powinien?
Matematyka handlowa. Czyli co każdy Przedstawiciel Medyczny i KAM wiedzieć powinien?
Przez ostatnie lata, wraz z konsolidacją rynku aptecznego, następowały liczne zmiany w obrębie modeli dystrybucji. Powstanie dużych sieci detalicznych, zarządzanych przez centralne działy zakupów, często wspierane dziś własną hurtownią farmaceutyczną, własnymi brandami czy lekami z importu, zmieniło znacząco również podejście producentów do współpracy z aptekami i sieciami aptek. Nie wiemy do końca, jaki wpływ będzie miała na rynek właśnie uchwalona zmiana w prawie farmaceutycznym tzw. „ADA” (apteka dla aptekarza, Dz.U.2017.1015 z dnia 2017.05.25), bo to wymaga czasu. Wiemy natomiast z doświadczenia, że umiejętność liczenia w połączeniu z wiedzą o rynku jest niezbędnym elementem sukcesu każdego handlowca. Niezależnie czy jest to obecnie KAM, przedstawiciel farmaceutyczny, czy nawet medyczny, warto postawić pytanie, czy nasi handlowcy wiedzą co to jest marża, a czym jest narzut? Czy handlowców w ogóle interesuje marża na portfelu? Czy mają rzeczywisty na nią wpływ? Jak w całym kanale dystrybucji powstaje cena i ile może być poziomów cenowych? Do czego służy rabat? Na czym zależy naszym klientom, i czy zwiększenie rabatu lub obniżenie ceny jest sposobem na wzrost sprzedaży?
Bądź etycznym dyplomatą. Czyli słów kilka o współpracy środowiska lekarskiego z reprezentantami firm farmaceutycznych
Bądź etycznym dyplomatą. Czyli słów kilka o współpracy środowiska lekarskiego z reprezentantami firm farmaceutycznych
Współpraca pomiędzy środowiskiem lekarskim a firmami farmaceutycznymi nie jest tajemnicą i wynika z prostej zależności: firma farmaceutyczna jest producentem leków lub sponsorem badania klinicznego, natomiast lekarz wykorzystuje tenże lek/leki w swojej codziennej praktyce adresując je do swoich pacjentów bądź prowadzi badanie kliniczne. Taka relacja nie budzi sama w sobie zastrzeżeń prawnych ani etycznych, ponieważ jej celem jest dbanie o dobro pacjenta.
Transformacja przedstawicieli medycznych. Obecną transformację przedstawicieli medycznych można porównać do kariery sportowców.
Transformacja przedstawicieli medycznych. Obecną transformację przedstawicieli medycznych można porównać do kariery sportowców.
Obecną transformację przedstawicieli medycznych można nieco przewrotnie porównać do kariery sportowców. Kilkanaście lat temu ich świat ograniczał się do trenera, sali treningowej i diety. Dziś, na odcinku pomiędzy startem a metą widoczne są jeszcze specjalistyczne produkty poprawiające np. metabolizm, aplikacje układające ćwiczenia i zbilansowaną dietę, a czasem nawet zastępujące trenera, sprzęty kontrolujące każdą funkcję organizmu… Niby dyscyplina i ciało to samo, a jednak zmienia się sposób zdobycia upragnionego trofeum. Podobnie zmienia się środowisko pracy przedstawiciela medycznego. Koncerny farmaceutyczne wprowadzają wiele rozwiązań technologicznych, które co do zasady mają pomóc w realizacji modeli biznesowych. Jednak przedstawiciel, przyzwyczajony do zupełnie innych realiów pracy zaczyna się gubić, ponieważ nie rozumie zaistniałych zmian. Wszystko dzieje się zbyt szybko. A cele sprzedażowe wciąż rosną.
Sterowalność sprzedaży przedstawicieli medycznych
Sterowalność sprzedaży przedstawicieli medycznych
Współcześnie w koncernach rola przedstawicieli medycznych znacznie odbiega od tej jeszcze kilka lat temu. Jednocześnie obserwuje się znaczne skrócenie stażu ich pracy w jednej firmie, w porównaniu do sytuacji, jaka miała miejsce jeszcze w 2010 roku. Nie trzeba zaglądać głęboko w struktury organizacji, żeby poznać powody takich okoliczności.
Skuteczna Sprzedaż. Piramida rozwoju i dojrzałości w sprzedaży
Skuteczna Sprzedaż. Piramida rozwoju i dojrzałości w sprzedaży
Zajmując się sprzedażą, niezależenie od branży, co roku stoimy przed tym samym pytaniem: jak rosnąć w następnym, kolejnym i kolejnym roku? Nasze działania przypominają wspinaczkę górską, w której właśnie zdobyty szczyt, czyli sukces, jest tarasem do zdobycia następnego szczytu. Często w dyskusjach z menedżerami sprzedaży omawiamy temat umiejętności osiągania wyników oraz powtarzalności osiągnięć przez poszczególnych przedstawicieli, KAM czy doradców. Zastanawiamy się także, jak zbudować proces, który pozwoli w określonym czasie wykształcić grupę najlepszych przedstawicieli, bazując na „Piramidzie rozwoju i dojrzałości w sprzedaży”.
Oczami lekarza praktyka. Przedstawiciel medyczny – lekarz ...relacje wymagające redefinicji.
Oczami lekarza praktyka. Przedstawiciel medyczny – lekarz ...relacje wymagające redefinicji.
Nie od dziś wiadomo, że jest to bardzo delikatna materia. Mam na myśli relacje między przedstawicielem firmy farmaceutycznej, a urzędnikiem państwowym, jakim jest lekarz. Z jednej strony regulacje prawne i administracyjne wprowadzają pewien ład we wzajemnej komunikacji, z drugiej strony ilość nowych informacji oraz otoczenie rynkowe/konkurencyjne sprawiają, że inicjatywa zdecydowanie jest po stronie przemysłu farmaceutycznego. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że nie mówimy o sprzedaży samochodów, ale o lekach i aparaturach medycznych, które poprawiają i ratują życie pacjentom. I tu jest idealna zbieżność z moją misją – jako lekarza.
Tagi

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.