Jesteś tutaj: Strona główna Strategy & Leadership

Autor: Justyna Grzechocińska

Utrata wyłączności: Strategie maksymalizacji wartości produktów oryginalnych

okładka magazynu
Utrata wyłączności (LoE – Loss of Exclusivity) nie musi oznaczać radykalnego zmniejszenia strumieni przychodów dla leków oryginalnych. Podsumowanie zdarzeń z ostatnich lat pokazuje, jak formy oryginalne radzą sobie wobec nieuchronnej utraty wyłączności rynkowej produktu. Tylko w latach 2014-2020, 259 miliardów dolarów światowej sprzedaży farmaceutycznej była zagrożona wygaśnięciem patentów, z czego 70 miliardów dolarów przypadło na lata 2016 i 2017. Imponujące wartości, zwłaszcza gdy powszechna mądrość głosi, że utrata wyłączności może oznaczać znaczną redukcję strumienia przychodów.
Pełna treść dostępna tylko dla zalogowanych subskrybentów! Zaloguj się lub wykup subskrypcję.
Zamów subskrypcję

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.