Strategy & Leadership - Experts in Pharma
Jesteś tutaj: Strona główna Strategy & Leadership

Strategy & Leadership

Przeczytaj
Niewykorzystane sytuacje lubią się mścić. W sytuacjach kryzysowych obnażane są wszystkie słabości zespołów i ich szefów
Niewykorzystane sytuacje lubią się mścić. W sytuacjach kryzysowych obnażane są wszystkie słabości zespołów i ich szefów
W ostatnich miesiącach pojawiła się niesamowita okazja i sposobność dla każdego szefa! Nie ma bowiem lepszego momentu do scementowania zespołu, poczucia jedności, napełnienia go energią, pobudzenia do kreatywności i okazania wsparcia na jaki zasługuje niż w czasie burzy, lockdownu czy jak kto chce nazywać kwarantannę.
Cztery filary budowania efektywnego zespołu. Czy menedżerem się rodzimy?
Cztery filary budowania efektywnego zespołu. Czy menedżerem się rodzimy?
Często zadawanym pytaniem na szkoleniach menedżerskich jest – „Czy menedżerem się rodzimy?”. Świadomy menedżer wie, że to jedynie dzięki zespołowi i przez zespół możemy zrealizować wyznaczone cele. Drugą stroną medalu jest to, że kierowanie zespołem to inwestycja. Inwestycja czasu, energii, emocji oraz ciągły rozwój. Menedżer nie może opierać swojej pracy z ludźmi jedynie na intuicji czy kopiowaniu metod i stylu zarządzania, które były stosowane przez jego szefów. Bycie efektywnym menedżerem to więc ciągły rozwój – rozwój siebie i swojego zespołu. To analizowanie, planowanie i wdrażanie, stałe monitorowanie swoich działań. Konsekwentne rozwijanie warsztatu menedżerskiego połączone z doświadczeniem.
Sales Force Effectiveness w firmie farmaceutycznej
Sales Force Effectiveness w firmie farmaceutycznej
Rozmowa z Krzysztofem Łokajem, Dyrektorem Generalnym i Prezesem Zarządu CHIESI POLAND. W każdej firmie, niezależnie od branży, efektywność ma kluczowe znaczenie. Pojęcie efektywności mieści w sobie bardzo wiele elementów. Możemy zacząć wymieniać od efektywności procesów, poprzez efektywność systemów, kończąc na efektywności pracowników. Ostatni element jest najważniejszy, ponieważ czynnika ludzkiego niczym zastąpić się nie da.
Ochrona zdrowia nakierowana na wartość. Czyli rzecz o Value Based: Health Care, Pricing, Marketing
Ochrona zdrowia nakierowana na wartość. Czyli rzecz o Value Based: Health Care, Pricing, Marketing
Kanada nie tylko żywicą pachnąca...

W 1974 roku Marc Lalonde, piastujący wówczas funkcję ministra zdrowia Kanady, opublikował raport „A New Perspective on the Health of Canadians”, w którym wprowadzał koncepcję pól zdrowia, stanowiących cztery nadrzędne kategorie determinant zdrowia, pośród których największe znaczenie dla kształtowania zdrowia ma:1
Company profile – Zentiva
Company profile – Zentiva
Rozmowa z Robertem Łukawskim, Dyrektorem Generalnym Zentiva Polska Sp. z o.o.
Bądź jak JACK WELCH! 8 zasad przywództwa J. Welch’a
Bądź jak JACK WELCH! 8 zasad przywództwa J. Welch’a
Podczas szkoleń z przywództwa i zarządzania często słyszę pytania:
  • Kim tak naprawdę jest lider?
  • Właśnie dostałem awans – Co takiego mam robić?
  • Czy będąc osobą introwertyczną mogę skutecznie egzekwować realizację zadań?
  • Jeden z moich szefów starał się wszystko kontrolować – czy to dobry styl zarządzania?
  • W swoim zespole mam osobę naprawdę bystrą (pewnie bardziej ode mnie) – w jaki sposób nią zarządzać i oceniać?
Bądź jak JACK WELCH! Misja i Wartości. Tak wiele zachodu o coś tak oczywistego!
Bądź jak JACK WELCH! Misja i Wartości. Tak wiele zachodu o coś tak oczywistego!
Wartości odgrywają w naszym życiu osobistym niezwykle ważną rolę. Jak sama nazwa mówi, są czymś „wartościowym”, czyli czymś cennym. Definiują nas jako ludzi. Określają naszą odrębną tożsamość. Twój osobisty system wartości odpowiada na najważniejsze pytania:
• kim jesteś?
• co jest dla ciebie ważne?
• w jaki sposób będziesz postępować?
• czego nigdy nie zrobisz?
m-Afryka – znacznie więcej niż safari – to silicon savannah. Do m-bankingu dołącza m-health. Czy nowe drogi dotarcia do lekarzy i pacjentów przyniosą oczekiwany efekt?
m-Afryka – znacznie więcej niż safari – to silicon savannah. Do m-bankingu dołącza m-health. Czy nowe drogi dotarcia do lekarzy i pacjentów przyniosą oczekiwany efekt?
Afryka to kontynent, na którym w ciągu ostatnich 30 lat ludność prawie podwoiła się, osiągając 1,34 mld w roku 2019 (średnia wieku 23,9 lat). I choć w tym samym czasie populacja Chin osiągnęła 1,39 mld (średnia wieku 38,3 lat), a populacja Indii wynosi 1,38 mld ludzi (średnia wieku 30,5 lat), to w ciągu następnej dekady afrykańska populacja w wieku produkcyjnym rosła będzie w trzyprocentowym tempie, niespotykanym gdzie indziej na świecie. W samej tylko Afryce subsaharyjskiej liczba osób w wieku 19-64 lat około roku 2035 może przekroczyć 700 mln (blisko 450 mln ludzi więcej niż obecnie)1.
Obraz i wyzwania rynku farmaceutycznego w obliczu 2020 roku
Obraz i wyzwania rynku farmaceutycznego w obliczu 2020 roku
Rynek farmaceutyczny zmienia się wciąż bardzo dynamicznie. W tym roku mamy już za sobą wdrożenia e-recepty, serializacji (fundacja KOWAL*) oraz ZSMOPL*. Można ogłosić, że projekt „Farmacja 4.0” wystartował z rozmachem, a przynajmniej jego etap wdrożeniowy. Te trzy rozwiązania – jak tylko dojrzeją, przejdą etap błędów, pomyłek, nieumiejętnych zastosowań i niewłaściwych interpretacji – będą podstawą prawdziwej e-rewolucji w dostawach i monitoringu leków na rynku. Następnym krokiem będzie właściwa integracja i analiza danych, obserwowanie przepływów, trendów, anomalii i prognozowanie kierunków. Organy nadzorujące otrzymały potężne narzędzia, które odpowiednio stosowne zmienią patrzenie na rynek w dzisiejszym rozumieniu. Część tych danych, odpowiednio opracowana, mogłaby wrócić na rynek, podobnie jak dane GUS, aby jeszcze lepiej zarządzać całym procesem.
Jak oswajać zmianę, by być dumnym z osiągnięć? Co robić, aby ułatwić zmiany sobie i innym?
Jak oswajać zmianę, by być dumnym z osiągnięć? Co robić, aby ułatwić zmiany sobie i innym?
Benjamin Franklin mówił : „Na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki”. Ja do tej listy dorzucam zawsze ZMIANĘ. Rozwój człowieka, społeczeństw czy technologii odbywa się właśnie dzięki zmianie. O jednej z firm, w której kiedyś pracowałam i na pewno dużo się nauczyłam, mówiłam: „tutaj zmianą byłby brak zmiany”. Jedni z nas znoszą ją lepiej, innych kosztuje ona więcej energii życiowej. Dlaczego tak jest i co należy robić, aby ułatwić zmiany sobie i innym?
Bądź jak Jack Welch! Boże, ratuj!!! Czyli zarządzanie kryzysem
Bądź jak Jack Welch! Boże, ratuj!!! Czyli zarządzanie kryzysem
Zarządzanie kryzysem często przypomina „gaszenie pożarów”. Pojawiające się co chwila nowe ogniska zapalne potrafią sparaliżować nie tylko poszczególne osoby, ale również całe działy czy organizację. W ekstremalnych sytuacjach pracownicy, w małych grupkach, nie zajmują się niczym innym jak tylko rozważaniom typu: Ciekawe kto teraz poleci? Jest to absolutnie normalne – ludzie obawiają się o swoje posady i wynagrodzenie. Tam, gdzie dochodzi do kontaktu z innymi ludźmi zawsze będą występować potencjalne źródła konfliktu. Walka o władzę, wpływy, dane, zasoby, czy zwykłe różnice na poziomie osobowości lub wartości międzyludzkich mogą prowadzić do poważnych kryzysów.
Bądź jak Jack Welch! Zmiana – motor napędowy każdego biznesu.
Bądź jak Jack Welch! Zmiana – motor napędowy każdego biznesu.
Na temat zmiany napisano już całe tomy i każdy z nas słyszał hasła w stylu „jedyna stała rzecz w naszym życiu to… zmiana” albo „zmień się lub… zgiń”. Jest w tym sporo prawdy. Ważne jest jednak, aby zmianę wprowadzać wtedy kiedy można, a nie wtedy kiedy staje się ona koniecznością. Generalnie nie przepadamy za zmianami w naszym życiu. Nie lubimy jak zmienia nam się rozkład jazdy, jak zamykają naszą ulubioną kawiarnię, jak z powodu remontów musimy zmienić drogę do pracy itd. Lubimy to, co znane i trzymamy się rozwiązań, które już przetestowaliśmy. Jest to wyraz ludzkiej natury.
Choroby przewlekłe – nadzieja w cyfryzacji. Czy można zastosować lekcje z rynków dojrzałych w krajach rozwijających się?
Choroby przewlekłe – nadzieja w cyfryzacji. Czy można zastosować lekcje z rynków dojrzałych w krajach rozwijających się?
Choroby przewlekłe są najczęstszą przyczyną zgonów na całym świecie. Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), choroby przewlekłe co roku przyczyniają się do śmierci ponad 36 (z 57) milionów osób na świecie, co oznacza, że odpowiadają za około 63 proc. zgonów rocznie, przy czym prawie 80 proc. (29 mln) zgonów spowodowanych przez choroby przewlekłe odnotowuje się w krajach słabo i średnio-rozwiniętych.
Produkt czy Pacjent?
Produkt czy Pacjent?
Model biznesowy farmy chyli się ku upadkowi, ponieważ koncentruje się na produkcie: Market Access walczy o uzyskanie autoryzacji dla produktu, HTA walczy o refundację produktu, ludzie odpowiedzialni za ceny ustalają cenę produktu, Marketing promuje produkt, a zespoły terenowe również sprzedają produkt. Lekarze proszeni są o przepisywanie produktu, a Business Intelligence mierzy komercyjny sukces produktu.
Bądź jak Jack Welch. Masz już odpowiednich zawodników. Co dalej?
Bądź jak Jack Welch. Masz już odpowiednich zawodników. Co dalej?
Pierwszym krokiem do zbudowania doskonałego zespołu jest rekrutacja możliwie najlepszych zawodników do swojej drużyny. Drugim krokiem jest zarządzenie całym zespołem i pojedynczymi osobami.
Na temat zarządzania ludźmi napisano już całe tomy i tematowi temu można poświęcić wiele lat studiów. Pamiętaj jednak, że ludzie przychodzą do pracy dla pieniędzy i możliwości rozwoju. Jeśli system organizacyjny będzie wspierać oba te obszary możesz mieć gwarancję dużej siły oddziaływania na swój zespół.
Bądź jak Jack Welch. Zatrudnianie najlepszych
Bądź jak Jack Welch. Zatrudnianie najlepszych
Zatrudnianie najlepszych pracowników jest kluczem do zwycięstwa. Nikt nie ma co do tego najmniejszych wątpliwości. Najlepsze strategie marketingowe czy zaawansowane technologie okażą się nieskuteczne bez odpowiednich ludzi, którzy powinni zajmować się nimi każdego dnia.
Lek, którego Pacjent nie bierze, nie działa
Lek, którego Pacjent nie bierze, nie działa
Czy nowa droga dotarcia do przewlekle chorych pacjentów przyniesie oczekiwany efekt? Rzecz o compliance/adherence...
Co zespół głów, to nie jedna. Czyli rzecz o procesie grupowym
Co zespół głów, to nie jedna. Czyli rzecz o procesie grupowym
W jednym z poprzednich artykułów postaliśmy tezę, że stanowisko szefa można piastować, ale lider to sposób postrzegania. Aby być postrzeganym przez ludzi jako lider właśnie, warto znać i rozumieć dynamikę oraz zjawiska zachodzące w zespole.
Program Budowania Strategii Firmy
Program Budowania Strategii Firmy
Świat biznesu zmienia się w dużym tempie, nadawanym przez nowe technologie, nadmiar informacji, ruchy społeczne, nieprzewidziane zjawiska – tak w obszarze polityki, jak i zjawisk naturalnych. Postępująca złożoność i niepewność otoczenia przekłada się także na sposób funkcjonowania organizacji. Modele wzrostu oparte o koncentrację biznesu, stopniowe sukcesywne zwiększanie udziału w rynku, następnie ekspansję na rynki sąsiadujące, nie przynoszą już takich efektów jak dawniej. Wiele firm zostało zmuszonych do redefinicji modelu biznesowego, wiele także tego etapu nie przetrwało, jak np. Nokia, Kodak czy Blackberry.
Innowacja dla każdego? Przemysł 4.0 urzeczywistnieniem inteligentnego przedsiębiorstwa
Innowacja dla każdego? Przemysł 4.0 urzeczywistnieniem inteligentnego przedsiębiorstwa
Po wieku pary, później elektryczności, następnie wieku komputerów z programowalnymi układami logicznymi, jesteśmy świadkami kolejnego etapu tzw. czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0), wieku zanikania bariery ludzie/maszyny, która definicyjnie określa techniki i zasady funkcjonowania organizacji łańcucha wartości (Value Chain) łącznie stosujących lub używających systemów cyber-fizycznych (CPS – Cyber-Physical Systems), Internetu rzeczy (IoT – Internet of Things) i przetwarzania chmurowego (Cloud computing/Big data).
Być albo nie być skutecznym przywódcą. Wyzwania dzisiejszego lidera
Być albo nie być skutecznym przywódcą. Wyzwania dzisiejszego lidera
Przywództwo ma wiele twarzy. Zmienia się wraz z epoką, potrzebami społeczeństwa i powszechnie przyjętymi kanonami. Tak samo przywództwo w organizacji. Innego przywództwa oczekiwali podwładni pod koniec lat ’90, innego na początku naszego stulecia. Kiedy zbliżamy się do końca drugiej dekady XXI wieku, znów stajemy przed redefinicją przywództwa. Dziś nie wystarczy, żeby za nami podążyli inni. Dzisiaj liczy się skuteczność. W świecie, w którym firmy chcą przyciągnąć lub zatrzymać szczególnie cenne jednostki, a na rynku pracy coraz więcej młodych ludzi, którzy potrzebują widzieć sens i cenią autentyczność, lider ma nie lada trudne zadanie.
Oczami lekarza praktyka. Rola kongresów naukowych w pozyskiwaniu najnowszych informacji przez lekarzy
Oczami lekarza praktyka. Rola kongresów naukowych w pozyskiwaniu najnowszych informacji przez lekarzy
Właśnie wróciłem z XXI Międzynarodowego Kongresu Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego w Katowicach. Od strony lekarza praktyka, wiele wartościowych sesji, najnowszych wytycznych, spotkań z kolegami, których dawno się nie widziało. Jednym słowem dobrze zainwestowany czas.
Sukces wymaga zmian
Sukces wymaga zmian
Stary model biznesowy sektora farmaceutycznego jest na wymarciu. W wyniku wielu zmian politycznych zachodzących na całym świecie, odwiedzanie i „sprzedawanieˮ leków lekarzom (którzy przecież nigdy nie kupują!) nie ma już większego sensu. Rola lekarza jako decydenta w zakresie konkretnego leku została mocno zmarginalizowana. Ponadto wiele produktów zostało sprowadzonych do poziomu zwykłego towaru.
Zacznij od FRIS®. Innowacja wspierająca efektywność zespołów i organizacji.
Zacznij od FRIS®. Innowacja wspierająca efektywność zespołów i organizacji.
Co jakiś czas na rynku pojawia się coś nowego, innowacyjnego i przełomowego. Coś, co nie ma sobie równych, a i naśladowcy musieliby wykonać jeszcze dużą pracę, żeby to skopiować. Jeśli dodatkowo jest to sukces polskiej myśli badawczej – w tym wypadku z zakresu psychologii – która przeszła fazę od badań do komercjalizacji, wiadomo, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym.
Regionalny Kierownik Sprzedaży (RKS) ...gdy energia zamienia się w sukces!
Regionalny Kierownik Sprzedaży (RKS) ...gdy energia zamienia się w sukces!
Biorąc po uwagę działalność każdej firmy, niezależnie od realizowanej misji czy strategii, u podstaw sukcesu większości organizacji biznesowych pozostaje zwiększanie sprzedaży oraz szeroko rozumiana poprawa jej efektywności. Metodologie rozwoju sprzedaży i jej dopasowanie do zmieniającego się otoczenia ewoluują z czasem, wykorzystując potencjał internetu, jednak u swoich podstaw nadal funkcjonują jako zespoły przedstawicieli, doradców klienta, czy konsultantów call center. Każdy taki zespół prowadzony jest przez kierownika sprzedaży, a w przypadku przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych czy KAM, przez Regionalnego Kierownika sprzedaży.
Tagi
Partner kategorii:

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.