Jesteś tutaj: Strona główna Numer 6/2018

Numer 6/2018 (grudzień 2018-styczeń 2019)
Partner główny kategorii:

Przeczytaj
Od pomysłu do leku. Zamienniki leków. Tak samo skuteczne?
Od pomysłu do leku. Zamienniki leków. Tak samo skuteczne?
Każdy pacjent otrzymując od swojego lekarza receptę, ma prawo zamienić w aptece przepisany lek na jego tańszy zamiennik. Jednak czym tak naprawdę są zamienniki leków? Czy są one równie skuteczne, a przede wszystkim bezpieczne w stosowaniu?
FUNKCJONALNY PODPIS ELEKTRONICZNY
FUNKCJONALNY PODPIS ELEKTRONICZNY
Papierowe dokumenty towarzyszą ludzkości od tysięcy lat. Są wygodne, jednak ich obsługa pochłania dużo czasu i co gorsza sporo kosztuje. Tymczasem nowoczesny rynek wymaga szybkiego działania i redukcji zbędnych wydatków. Można to osiągnąć za pomocą elektronicznych dokumentów, potrzebny jest jednak łatwy sposób ich podpisywania.
Walka o zachowanie zachęt dla firm innowacyjnych. Komisja Europejska rozważa wprowadzenie przywilejów produkcyjnych dla firm generycznych
Walka o zachowanie zachęt dla firm innowacyjnych. Komisja Europejska rozważa wprowadzenie przywilejów produkcyjnych dla firm generycznych
Wydaje się, że innowacyjne firmy farmaceutyczne w Europie przegrały pierwszą bitwę o zachowanie preferencyjnych warunków dla innowatorów – jednak prawdziwa wojna dopiero nadchodzi. Po dłuższym zastanowieniu, Komisja Europejska zdecydowała niedawno, że nadszedł czas, aby powoli wycofać się z ochrony, jaką firmom innowacyjnym zapewnia certyfikat ochrony uzupełniającej (SPC – supplementary protection certificate). Proponuje ona usunięcie owego przywileju dla firm w Europie, co pozwoliłoby producentom generycznym rozpoczęcie wytwarzania i gromadzenia odpowiedników zanim upłynie termin SPC dla oryginalnego produktu, który chcą kopiować.
Zza Biurka i z Pola. Challenger Sales i Value Based Selling
Zza Biurka i z Pola. Challenger Sales i Value Based Selling
Bądź jak Tommy Lee Jones w „Ściganym”. Challenger Sales i Value Based Selling. Zdecydowanie TAK, jestem zwolennikiem i głębokim fanem tych dwóch – nazwijmy to – technik sprzedaży. Oczywiście nie są dla wszystkich, nie zawsze sprawdzą się i zadziałają, ale na pewno zmierzają we właściwym kierunku. Pytanie, dlaczego spośród wielu „technik” tak bardzo upodobałem sobie właśnie te dwie? Odpowiedź jest prosta – ponieważ są skuteczne, pozwalają czerpać pełną satysfakcję z pracy i, co jest najważniejsze, mam do nich głębokie wewnętrzne przekonanie. Chyba częściej zdarza się, że najpierw coś poznajemy, a dopiero potem mamy okazję do sprawdzenia tego w praktyce. W moim przypadku było zupełnie odwrotnie. Zupełnie nieświadomie zacząłem wprowadzać w życie i uczyć się bycia „Challengerem” i sprzedawać „wartość”, a nie tylko sam produkt. I w tym momencie należy się Wam kilka słów wyjaśnienia.
Bądź jak JACK WELCH! Liderzy dbają o to, by ludzie nie tylko znali wizję firmy, ale żyli nią na co dzień
Bądź jak JACK WELCH! Liderzy dbają o to, by ludzie nie tylko znali wizję firmy, ale żyli nią na co dzień
W poprzednim artykule przedstawiłem 8 zasad przywództwa i zarządzania Jack’a Welch’a koncentrując się na pierwszej z nich. Dzisiaj poznasz bliżej pozostałe reguły człowieka uważanego za najskuteczniejszego managera na świecie.
Co czyni Lidera Skutecznym? Czy skuteczne decyzje kreują liderów, czy też to prawdziwi liderzy podejmują skuteczne decyzje?
Co czyni Lidera Skutecznym? Czy skuteczne decyzje kreują liderów, czy też to prawdziwi liderzy podejmują skuteczne decyzje?
Skąd biorą się skuteczne decyzje i skąd wiadomo, że ten właśnie menedżer jest liderem, i podejmuje lub będzie podejmował skuteczne decyzje? Odpowiedź wydaje się wielowymiarowa, zwłaszcza że liczba podejmowanych decyzji przez każdego menedżera jest duża, a jako pojedyncze akty działania przynoszą różne skutki.
Pacjenci potrzebują więcej niż lekarze. Czy przemysł farmaceutyczny zapomniał o podstawowym znaczeniu terminu marketing?
Pacjenci potrzebują więcej niż lekarze. Czy przemysł farmaceutyczny zapomniał o podstawowym znaczeniu terminu marketing?
W coraz większej liczbie krajów farmaceuci mają prawo, nawet bez wyraźniej prośby pacjenta, do zamiany leku zapisanego na recepcie. Głównym tego celem jest redukcja kosztów ponoszonych przez płatników instytucjonalnych oraz ubezpieczycieli, a także przez pacjentów płacących za leki z własnej kieszeni.
Zawody pożądane w life sciences. Kogo szuka branża?
Zawody pożądane w life sciences. Kogo szuka branża?
Branża life sciences przeżywa rozkwit – nie tylko ekonomiczny, ale również rekrutacyjny. Kogo szuka branża? Life Sciences to hasło, które na dobre zadomowiło się w słowniku – dziedzina ta łączy biologię, biotechnologię, genomikę, proteomikę, farmację, biomedycynę, bioinformatykę, które przy wykorzystaniu nieustannie rozwijających się nowych technologii są w stanie stworzyć innowacyjne produkty czy rozwiązania, mające na celu m.in. podwyższyć nasz standard życia. Branża, by tego dokonać, jednak potrzebuje specjalistów – za ich pozyskanie jest w stanie zapłacić krocie. Przedstawiamy trzy zawody, które obecnie są najczęściej poszukiwane przez przedstawicieli life sciences.
O przekonywaniu bez przekonywania. O zaufaniu przed kompetencjami. Storytelling jako narzędzie budowy zaufania
O przekonywaniu bez przekonywania. O zaufaniu przed kompetencjami. Storytelling jako narzędzie budowy zaufania
Przypomnij sobie ostatnią interakcję z nowo poznaną osobą i moment, kiedy rozpoczęliście rozmowę. O razu wiesz, jaki będziesz miał do niej stosunek czy szukasz pewnych „informacji”? Amy Cuddy, psycholog społeczny, profesor w Harvard Business School od ponad 15 lat bada pierwsze wrażenie. Co o nim decyduje? Badaczka twierdzi, że kiedy spotykamy kogoś po raz pierwszy, w sposób nieświadomy szybko staramy się ustalić czy możemy zaufać tej osobie i czy jest osobą kompetentną. Dokładnie w tej kolejności.
Innowacja dla każdego? Przemysł 4.0 urzeczywistnieniem inteligentnego przedsiębiorstwa
Innowacja dla każdego? Przemysł 4.0 urzeczywistnieniem inteligentnego przedsiębiorstwa
Po wieku pary, później elektryczności, następnie wieku komputerów z programowalnymi układami logicznymi, jesteśmy świadkami kolejnego etapu tzw. czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0), wieku zanikania bariery ludzie/maszyny, która definicyjnie określa techniki i zasady funkcjonowania organizacji łańcucha wartości (Value Chain) łącznie stosujących lub używających systemów cyber-fizycznych (CPS – Cyber-Physical Systems), Internetu rzeczy (IoT – Internet of Things) i przetwarzania chmurowego (Cloud computing/Big data).
Sztuczna Inteligencja w służbie poprawy wyników komercyjnych
Sztuczna Inteligencja w służbie poprawy wyników komercyjnych
W ostatniej dekadzie firmy farmaceutyczne podwoiły swe wydatki na marketing w kanałach cyfrowych. Kiedy lekarze w coraz większym stopniu sięgają po nowe źródła informacji, firmy farmaceutyczne coraz głębiej zapuszczają się w przestrzeń cyfrową, dokonując w niej coraz większej ekspansji. Najważniejszym wyzwaniem na dziś jest zidentyfikowanie obszarów, w których sztuczna inteligencja (AI – artificial intelligence) może zostać wykorzystana do realizacji pomysłów każdego marketera w firmie farmaceutycznej starającego się precyzyjnie i efektywnie dotrzeć do lekarza.
Tagi
Partner kategorii:

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.