Career & Personal Development - Experts in Pharma
Jesteś tutaj: Strona główna Career & Personal Development

Career & Personal Development

Przeczytaj
Odporność psychiczna – czym jest i jak rozwijać?
Odporność psychiczna – czym jest i jak rozwijać?
Wraz z początkiem przymusowego zamknięcia pandemicznego, zaczęliśmy doświadczać kryzysu psychologicznego. Niektórzy z nas jemu zaprzeczali, inni czuli od początku trudy niespodziewanej sytuacji. Pojawiło się zapotrzebowanie na rozmowy na temat kryzysu, zmiany, a w ślad za tym – na rozmowy na temat odporności psychicznej. Niezależnie od pełnionej roli, od sytuacji socjoekonomicznej, wszyscy charakteryzujemy się jakimś poziomem odporności psychicznej. Chciałabym zaprosić do przyjrzenia się temu konstruktowi i zgrubnej autoidentyfikacji po to, aby świadomie kształtować w sobie ten zasób psychologiczny wpływający na jakość naszego życia w pracy i życiu prywatnym.
Coaching na odległość – czy to możliwe?
Coaching na odległość – czy to możliwe?
Naturalnie, że tak! W ramach tzw. „odmrażania” gospodarki, części przedstawicieli medycznych pozwolono wrócić do pracy w terenie. Oczywiście nie w pierwotnym kształcie, pisałem o tym w poprzednim artykule (patrz. Hybrydowy model wizyty promocyjnej. Pandemia i co dalej?).
Zza biurka i z pola. Dlaczego mieliby za Tobą pójść? Bycie liderem proste nie jest
Zza biurka i z pola. Dlaczego mieliby za Tobą pójść? Bycie liderem proste nie jest
Kilka pytań, które chciałbym Wam zadać na początek:
  • Macie czasami problemy z motywacją w pracy?
  • Budzicie się, jest listopadowy ponury poranek i nic nie jest Was w stanie pobudzić do działania?
  • Najchętniej byście zostali w domu, przykryli się kołdrą i nie ruszali?
  • Nawet najlepsze espresso nie jest Was w stanie postawić na nogi?

I tylko informacja płynąca z płatów czołowych mózgu mówi Wam „Wstań, ubierz się i biegnij do pracy”. Idziecie do biura, włączacie komputer, odczytujecie maile, na które trzeba odpisać, kilka tabelek w Excelu do wypełnienia, telefony z ofertami i myślicie, że jest to kolejny taki sam dzień. Co gorsza prawdopodobnie jutro będzie podobnie.
Zza Biurka i z Pola. Challenger Sales i Value Based Selling
Zza Biurka i z Pola. Challenger Sales i Value Based Selling
Bądź jak Tommy Lee Jones w „Ściganym”. Challenger Sales i Value Based Selling. Zdecydowanie TAK, jestem zwolennikiem i głębokim fanem tych dwóch – nazwijmy to – technik sprzedaży. Oczywiście nie są dla wszystkich, nie zawsze sprawdzą się i zadziałają, ale na pewno zmierzają we właściwym kierunku. Pytanie, dlaczego spośród wielu „technik” tak bardzo upodobałem sobie właśnie te dwie? Odpowiedź jest prosta – ponieważ są skuteczne, pozwalają czerpać pełną satysfakcję z pracy i, co jest najważniejsze, mam do nich głębokie wewnętrzne przekonanie. Chyba częściej zdarza się, że najpierw coś poznajemy, a dopiero potem mamy okazję do sprawdzenia tego w praktyce. W moim przypadku było zupełnie odwrotnie. Zupełnie nieświadomie zacząłem wprowadzać w życie i uczyć się bycia „Challengerem” i sprzedawać „wartość”, a nie tylko sam produkt. I w tym momencie należy się Wam kilka słów wyjaśnienia.
Zza Biurka i z Pola. Chciałeś być Managerem, to teraz nim bądź
Zza Biurka i z Pola. Chciałeś być Managerem, to teraz nim bądź
Każdy, kto w firmie ma coś wspólnego ze sprzedażą doskonale zdaje sobie sprawę, że początek roku to bardzo ciekawy czas. Drodzy Państwo!!! Właśnie nadszedł upragniony czas TARGETÓW!!! Znowu będziemy mieli okazję spotkać się z naszymi Kierownikami, Przedstawicielami, żeby przekazać im tę radosną nowinę, ile dzięki swojej pracy będą musieli w tym roku sprzedać.
Empowerment. Korzyści płynące z upełnomocnienia pracowników
Empowerment. Korzyści płynące z upełnomocnienia pracowników
Zjawisko Empowermentu (przydawanie władzy, upełnomocnienie) jest procesem polegającym na zachęcaniu Pracowników do zaangażowania w funkcjonowanie organizacji, w której pracują.
Feedback jako narzędzie pracy szefa. Niby wiemy o co chodzi, a czy stosujemy?
Feedback jako narzędzie pracy szefa. Niby wiemy o co chodzi, a czy stosujemy?
Udzielanie informacji zwrotnych ma kluczowe znaczenie dla rozwoju każdego człowieka niezależnie od pełnionej roli. Zapraszam do przyjrzenia się temu tematowi od strony szefa. Jakim szefem jest człowiek, który potrafi udzielić prawidłowo informacji zwrotnej? Jakim jest szef, który nie potrafi? Oj, zabrzmiało groźnie. Dlaczego nie używamy tego narzędzia na co dzień? Często nie potrafimy tego zrobić i poprzez nieudaną próbę lądujemy z krytyką. Krytyka w przeciwieństwie do feedbacku nie zawiera konkretnych opisów zachowania, ale uogólnienia typu: „Kompletnie to zepsułeś”.
Inteligencja emocjonalna (IE), czyli jak wykorzystać emocje w świecie sprzedaży
Inteligencja emocjonalna (IE), czyli jak wykorzystać emocje w świecie sprzedaży
Ostatnie lata przyniosły za sobą bardzo wiele zmian oraz przeobrażeń zawodu Przedstawiciela Medycznego. Nieoczywiste jest już tradycyjne podejście bazujące na promocji PCK (potrzeba-cecha-korzyść) produktu. Lekarze wychwytują bardzo sprawnie język promocji Przedstawicielskiej, co też utrudnia wykorzystanie metod typu lejek truizmów czy komunikaty zahaczające o podprogowe próby manipulacji.
Przyzwyczajenie jest drugą naturą. Jak odzyskać władzę nad nawykami?
Przyzwyczajenie jest drugą naturą. Jak odzyskać władzę nad nawykami?
Przejście starego roku w nowy to zawsze dobry czas na podsumowania, wyciąganie wniosków, a także na mocne postanowienia i plany na przyszłość. A może to także właściwy moment na rozstanie się ze starymi, złymi nawykami?
Nowa praca. Czyli jak nie wpaść z deszczu pod rynnę?
Nowa praca. Czyli jak nie wpaść z deszczu pod rynnę?
Szukanie pracy lub jej zmiana pomału staje się rzeczywistością każdego dnia. Nic dziwnego – ciągłe zmiany w branży farmaceutycznej wymuszają większą rotację pracowników. Coraz rzadziej spotyka się ludzi, którzy pracują w jednej firmie kilkanaście lat. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Ty też, wcześniej czy później, staniesz przed koniecznością zmiany pracy. Lepiej więc przygotować się do tego zawczasu. Poszukiwanie nowej posady z „nożem na gardle” poza tym, że jest średnio komfortowe, to z reguły przynosi gorsze efekty.
Wykonać i nie dyskutować! A o trudnościach zameldować po wykonaniu zadania! - Szefowskie delegowanie zadań
Wykonać i nie dyskutować! A o trudnościach zameldować po wykonaniu zadania! - Szefowskie delegowanie zadań
W ostatnim artykule pt. „Czy SUPERSZEF istnieje naprawdę?” opisaliśmy naszą optykę zawodu szefa. Nie wynika ona z żadnej koncepcji naukowej, a z praktyki napotkanych na naszej drodze szefów i własnych doświadczeń. Na potrzeby tych publikacji i innych naszych aktywności rynkowych nazwaliśmy ją filozofią szefowania 3.0. Dlatego też wspominaliśmy tam o trzech głównych nurtach, kierunkach, a tak naprawdę rolach, jakie pełni na co dzień szef. Jedną z nich jest oczywiście ta klasyka szefowania, która związana jest z bieżącym zarządzaniem podległym zespołem pracowników. Dziś chcemy powrócić do (jak to sobie nazwaliśmy) „narzędziowego” wymiaru wykonywania tego zawodu i zająć Was bazową kompetencją szefa – DELEGOWANIEM zadań. Rzecz pozornie oczywista, wielokrotnie opisana w przeróżnych publikacjach oraz trenowana na różnych szkoleniach. A jednak…
DOBRY SZEF TO ZDROWY SZEF, czyli integralność zdrowotna każdego Szefa
DOBRY SZEF TO ZDROWY SZEF, czyli integralność zdrowotna każdego Szefa
Agnieszka Rączka (AR): Mamy realny wpływ na trzy czynniki naszego zdrowia: fizyczny, psychiczny oraz rozwoju duchowego. Im bardziej jesteś poukładany w sobie, w swojej energii, w swoich emocjach, w swojej świadomości, tym mniejszy masz poziom stresu. A im mniejszy poziom stresu, tym mniej zaburzeń hormonalnych, które się z nim wiążą. My jako ludzie chcący coś w życiu osiągnąć często jesteśmy poddani przewlekłemu stresowi, do którego powoli się przyzwyczajamy i który, w jakimś sensie, powoli przestajemy czuć. Mimo że on ciągle w nas jest i to na różnym poziomie, z czasem tylko jego bardzo wysoki poziom sprawia, że znów go czujemy. W tym samym czasie układ hormonalny cały czas pracuje. Jeżeli jeszcze na to nałożymy brak odpowiedniego snu, żywienia, odpoczynku i narastające zmęczenie, zaczyna pojawiać się błędne koło. Organizm nie ma kiedy zregenerować się i wypocząć. W takim stanie zaczynamy przejmować się naprawdę głupotami, a nasz sposób myślenia staje się irracjonalny. Nie potrafimy sobie w dużej mierze odpuszczać, rzeczy mało istotne stają się ważnymi, robimy z nich wielką sprawę i dalej w najlepsze napędzamy spiralę stresu. Zaczyna nas irytować wszystko dookoła. A wystarczyłoby tak naprawdę nauczyć się czasami odpuścić. Nie widzimy sprzężenia, że jeśli ja się zezłoszczę to i ja poniosę koszty. Złość spowoduje we mnie reakcje energetyczne, a kiedy opadną negatywne emocje, pojawi się jeszcze większe zmęczenie i czasami, co gorsze, poczucie winy.
Etyczne osiąganie celów. Czyli słowo o wywieraniu wpływu
Etyczne osiąganie celów. Czyli słowo o wywieraniu wpływu
Gdy myślisz o wywieraniu wpływu, to jakie masz pierwsze skojarzenia? Pozytywne czy negatywne? Jeśli negatywne, to znaczy, że myślisz o oddziaływaniach mających znamiona manipulacji. O manipulacji mówimy wtedy, kiedy ktoś chce osiągnąć korzyść kosztem kogoś innego. Znawcy tematu nazywają ludzi manipulujących po prostu manipulatorami lub szmuglerami wpływu.
Style komunikacji a wywieranie wpływu. O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
Style komunikacji a wywieranie wpływu. O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
Zwykle zakładamy, że komunikowanie się jest jedną z najbardziej podstawowych kompetencji, które nabywamy już w pierwszych latach życia. Słuchamy, mówimy… Pozornie wszystko idzie świetnie. Dlaczego zatem tak wiele kryzysów w relacjach w sposób bezpośredni lub pośredni wynika z braku umiejętności porozumiewania się? O co zadbać w komunikacji, aby wywierać wpływ na innych?
Innowacja – to nie dla mnie… czyli słowo o przerażającym czymś, co mnie nie dotyczy
Innowacja – to nie dla mnie… czyli słowo o przerażającym czymś, co mnie nie dotyczy
Innowacja. Ludzi nie praktykujących innowacji często przeraża to wielkie słowo. To na pewno musi być coś wielkiego. Kolega kiedyś mi powiedział: „Innowacja nie dla mnie, ja jestem taki przeciętny człowiek”. Tymczasem: „Innovation does not have to be big. It has to be bold”.

Richard Bronson
Asertywność w pracy
Asertywność w pracy
Asertywność jest czymś, co części osób kojarzy się tylko z umiejętnością mówienia „nie”. Zbyt wiele osób myli także asertywność z zachowaniami agresywnymi. No to czym jest ta asertywność i jak można z niej korzystać także w pracy? W artykule podaję przykłady z życia zawodowego, choć jasne jest, że kto nie potrafi być asertywny na co dzień, ten nie będzie asertywny w pracy i odwrotnie. To umiejętność i postawa, która rzutuje na nasze całe życie, choć okoliczności na pewno mają znaczenie.
Co czyni Lidera Skutecznym? Czy skuteczne decyzje kreują liderów, czy też to prawdziwi liderzy podejmują skuteczne decyzje?
Co czyni Lidera Skutecznym? Czy skuteczne decyzje kreują liderów, czy też to prawdziwi liderzy podejmują skuteczne decyzje?
Skąd biorą się skuteczne decyzje i skąd wiadomo, że ten właśnie menedżer jest liderem, i podejmuje lub będzie podejmował skuteczne decyzje? Odpowiedź wydaje się wielowymiarowa, zwłaszcza że liczba podejmowanych decyzji przez każdego menedżera jest duża, a jako pojedyncze akty działania przynoszą różne skutki.
O przekonywaniu bez przekonywania. O zaufaniu przed kompetencjami. Storytelling jako narzędzie budowy zaufania
O przekonywaniu bez przekonywania. O zaufaniu przed kompetencjami. Storytelling jako narzędzie budowy zaufania
Przypomnij sobie ostatnią interakcję z nowo poznaną osobą i moment, kiedy rozpoczęliście rozmowę. O razu wiesz, jaki będziesz miał do niej stosunek czy szukasz pewnych „informacji”? Amy Cuddy, psycholog społeczny, profesor w Harvard Business School od ponad 15 lat bada pierwsze wrażenie. Co o nim decyduje? Badaczka twierdzi, że kiedy spotykamy kogoś po raz pierwszy, w sposób nieświadomy szybko staramy się ustalić czy możemy zaufać tej osobie i czy jest osobą kompetentną. Dokładnie w tej kolejności.
Co ma Stefan Craft do SFE (Sales Force Effectiveness)? Mistrzowie są mistrzami na miarę czasów, w jakich żyją
Co ma Stefan Craft do SFE (Sales Force Effectiveness)? Mistrzowie są mistrzami na miarę czasów, w jakich żyją
W 1936 roku austriacki skoczek Josef Bradl, na mamuciej skoczni w Planicy (Słowenia) skoczył 101 metrów. Wtedy jeden z zachwyconych tym osiągnięciem reporterów zapytał: „Gdzie leżą granice narciarskich lotów?”. Po tym pytaniu mija 81 lat – zmienia się styl skoku, sprzęt, skocznie, sam trening, dieta, przygotowanie psychiczne. W 2017 roku Stefan Kraft skacze na odległość 253 metrów. Nie stało się to z dnia na dzień, jednak dzięki ciągłemu doskonaleniu wszystkich możliwych elementów po to, aby skok trwający 7 sekund był jak najdłuższy. Słowo klucz – efektywność.
Nauka to zadanie na całe życie
Nauka to zadanie na całe życie
Nieustanna nauka to temat dyskutowany przez wszystkich. Chociaż codzienne obserwacje potwierdzają, że niewielu jest w tym obszarze aktywnych. Przytłoczenie gęstwiną oraz prędkością informacji napływających w dzisiejszym świecie, a także założenie, że wszystko jest dzisiaj dostępne w World Wide Web może prowadzić do specyficznego typu zmęczenia. Dlatego w dobrze pojętym własnym interesie, jednym z najważniejszych zadań dzisiejszego pracodawcy jest stwarzanie swoim pracownikom warunków do ustawicznego uczenia się.
Od czego zależy sukces prezentacji? 7 rad na udane wystąpienie
Od czego zależy sukces prezentacji? 7 rad na udane wystąpienie
Umiejętność występowania należy do jednych z najważniejszych umiejętności, ponieważ stale coś prezentujesz – nie tylko wtedy, kiedy stoisz przed grupą ludzi. Każdy z nas miał okazję brać udział w dziesiątkach (jeśli nie w setkach) różnego rodzaju prezentacji. Niektóre z nich pamiętamy do dzisiaj, a o innych chcielibyśmy… zapomnieć jak najszybciej.
Jak wygląda twój dywan? Jak rozstrzygać dylematy komunikacyjne?
Jak wygląda twój dywan? Jak rozstrzygać dylematy komunikacyjne?
Drogi Józefie,
Uwielbiam spędzać wieczory z moją ukochaną żoną, kiedy już dzieci pójdą spać. Moja żona z niespożytą energią mówi o swojej pracy, o tym co jej się przydarzyło w ciągu dnia. Kiedy ja chcę coś opowiedzieć, ona stwierdza, że już jest zmęczona, że już późno itd. Kiedy przy kolejnej okazji staram się jej opowiedzieć co słychać u mnie, z jakiejś przyczyny znowu jej tematy są ważniejsze. Co mam z tym zrobić?
Przeszkody podczas prezentacji. Zmora każdego mówcy
Przeszkody podczas prezentacji. Zmora każdego mówcy
Błędy podczas prezentacji są wynikiem tego, co robisz. Przeszkody są wynikiem czegoś, czego bezpośrednio możesz nie kontrolować. Przeszkodą w twojej prezentacji może być dosłownie wszystko. Od nadmiernego hałasu do trzęsienia ziemi.
Obraz to potęga, czyli jak wykorzystać wizualizację w komunikacji
Obraz to potęga, czyli jak wykorzystać wizualizację w komunikacji
Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie wpatrują się w ekran telewizora, komputera czy smartfona nie zauważając otaczającego świata? Czy wiesz, w jakiej odległości od ekranu usiąść, aby widzieć wszystko nie męcząc jednocześnie swoich oczu? Dlaczego wklejone do prezentacji zdjęcie, odrobinę powiększone, przestaje być ostre i wygląda jakby je ktoś rozciągnął? Czy fotkę z wakacji przed oprawieniem w ramkę lepiej wydrukować na drukarce laserowej czy atramentowej? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym tekście.
Błędy podczas prezentacji
Błędy podczas prezentacji
Błędy w mówieniu występują zawsze. W potocznej mowie jest to zupełnie normalne, że ludzie poprawiają się, kiedy użyją błędnego słowa, złego przykładu lub niewłaściwych faktów.
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Budowanie autorytetu Szefa na bazie jego wartości
Lepiej zapobiegać niż leczyć. Budowanie autorytetu Szefa na bazie jego wartości
Dawno temu najważniejsze były: sprzedaż, sprzedaż, jeszcze raz sprzedaż. A były to czasy, kiedy brakowało ograniczeń prawnych dla akcji promocyjno-marketingowych. Wyjazdy integracyjno-motywacyjne pracowników załatwiały całą Piramidę Maslowa. Czy aby dzisiaj dobra sprzedaż i wynik wystarcza? Na pewno z biznesowego punktu widzenia nadal pozostaje na pierwszym miejscu. Ale czy aby w świecie współczesnej Pharmy, co zresztą uważamy za słuszne, w centrum uwagi nie stawia się merytoryki, partnerstwa, pacjenta i edukacji? Pacjento-centryczność stała się kluczowym nurtem współpracy przedstawicieli z sektorem służby zdrowia. Etyka Biznesu, rygorystyczne zasady, wyznaczają ramy działań marketingowych oraz sprzedażowych. Przedstawiciel Medyczny staje się certyfikowanym ekspertem i doradcą. Poszerza się tym samym rola i oczekiwania w stosunku do Szefa. Zachęcamy aby każdy Szef poświecił chwilę i zdefiniował sobie: co jest głównym celem jego firmy, a co szczególnie jego; co jest dla niego najważniejsze w pracy; strażnikiem jakich wartości będzie na co dzień; do czego będzie dążył; za co będzie wynagradzał, a czego nigdy nie zaakceptuje; i za co będzie wyciągał konsekwencje.
Kolorowa komunikacja, czyli jak rozmawiać, aby być wysłuchanym
Kolorowa komunikacja, czyli jak rozmawiać, aby być wysłuchanym
Wyobraź sobie taki czas i miejsce, gdzie wszystkie osoby w Twojej firmie używają wspólnego języka. Języka, który pozwala Wam skutecznie komunikować się z klientami i współpracownikami oraz rozpoznawać i doceniać indywidualny wkład każdej osoby. Języka, który sprawia, że rozwój osobisty, wzrost możliwości i kierownictwo zorientowane na zespół, stają się naturalnym stylem życia. Utopia?
Storytelling - od inspirujących historii do motywacji i sprzedaży
Storytelling - od inspirujących historii do motywacji i sprzedaży
Natłok reklam. Lawina komunikatów marketingowych i PR-owych. Atak przypuszczony przez sztucznie brzmiących sprzedawców. W pracy podobnie. Tony wewnętrznych komunikatów. Niekończące się spotkania i prezentacje. Zero wrażeń. Jesteśmy już nieczuli na duże słowa i oklepane frazy. A gdyby tak Przedstawiciel opowiedział historię pacjenta? Pani od ubezpieczeń wyniosła poprzez storytelling swój produkt do rangi bohatera, który uratował niejedną osobę? KAM albo Szef Projektu, mówiąc o liczbach, użył historii opartej na własnych doświadczeniach? Czy w ten sposób nie zyskałby więcej u swojego odbiorcy? Zdecydowanie tak. Musiałby jednak wiedzieć, jak zrobić to dobrze, żeby osiągnąć zamierzony efekt. Może nawet trochę wrócić do korzeni i, wypartej przez postęp, sztuki storytellingu.
Sprzedać siebie najlepiej jak się da. Czyli o co chodzi z tym personal brandingiem
Sprzedać siebie najlepiej jak się da. Czyli o co chodzi z tym personal brandingiem
Od kilku lat zmiany w rynku farmaceutycznym zdecydowanie nabrały tempa. Dotyczą one oczywiście wielu aspektów – począwszy od sposobu docierania do klientów na strukturze zatrudnienia skończywszy. Model Business Unitów wydaje się być najpopularniejszy, a stanowisko dla doświadczonego i wszechstronnego specjalisty często zastępuje parę dotychczasowych etatów. Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że pracodawcy tam gdzie się da będą ciąć koszty. Pozostaje zatem pytanie – czy ja mam realne szanse utrzymać swoją aktualną pozycję? Czy mój pracodawca zdecyduje się na kontynuację współpracy ze mną, a nie z innymi osobami, których etaty zostaną zredukowane? Czy wreszcie moja wiedza, umiejętności i znajomość rynku pozwolą mi znaleźć równie atrakcyjną posadę gdzie indziej?
Odnajdź w sobie dziecko, czyli 10 (+1) sposobów na idealną rozmowę
Odnajdź w sobie dziecko, czyli 10 (+1) sposobów na idealną rozmowę
W ostatnich latach technologia zrobiła ogromny postęp zdecydowanie zmieniając nasze życie. Ale jak to zwykle bywa - kij ma dwa końce. Smarfony, tablety, komputery, mobilny internet mają ogromny wpływ na nasze życie, na to w jaki sposób funkcjonujemy w otoczeniu, jak się z nim komunikujemy, jak percepujemy rzeczywistość. Często oceniamy otaczający świat i ludzi bazując jedynie na skrawkach informacji. Podstawą stają się nasze przekonania, wiara w to, że to co nam się wydaje jest rzeczywistością. Dlatego tak często się mylimy w ocenie klientów, współpracowników, szefów czy całego otoczenia biznesowego.
Tagi
Partnerem kategorii jest: