Digital & Artificial Intelligence - Experts in Pharma
Jesteś tutaj: Strona główna Digital & Artificial Intelligence

Digital & AI
Partner główny kategorii:

Przeczytaj
Primum non nocere, czyli 5 mitów na temat kampanii omnichannel skierowanych do lekarzy
Primum non nocere, czyli 5 mitów na temat kampanii omnichannel skierowanych do lekarzy
Upuszczanie krwi, teoria humoralna, czy wreszcie szczepionki, które wywołują autyzm – historia medycyny pełna jest przykładów poglądów, które nie tylko nie pomagają pacjentowi, ale wręcz szkodzą. Podobnie jest z pharmamarketingiem: w mojej branży nadal pokutuje wiele przekonań, które zamiast zwiększać efektywność kampanii, osłabiają ją.
Online czyli jak? Praktyczne wskazówki dla efektywnych spotkań zdalnych
Online czyli jak? Praktyczne wskazówki dla efektywnych spotkań zdalnych
Czy wiesz, że przeciętne opóźnienie sygnału audio-wideo w zależności od połączenia internetowego i oprogramowania to około jedna sekunda? Niby nic wielkiego – przecież pauza podczas konwersacji buduje jej naturalny rytm. Problem polega na tym, że jeśli jest ona dłuższa niż 1200 ms wywołuje u nas niepokój, za który obwiniamy właśnie jakość połączenia (często niesłusznie zresztą). Spróbuj opowiedzieć dowcip podczas wideokonferencji. Oczekiwanie na reakcję widzów trwa wieki, a kiedy zobaczysz uśmiech na ich twarzach – uff – odetchniesz z ulgą. Badanie niemieckie z 2014 roku udowadnia, że rozmówca w sytuacji opisywanej powyżej odbierany jest jako mniej zaangażowany w rozmowę, mniej skoncentrowany na omawianym temacie i mniej przyjazny. Jeśli dodamy do tego takie rzeczy jak: wymuszona pozycja siedząca, oglądanie własnej twarzy na ekranie, problemy z połączeniem internetowym, konieczność większej koncentracji uwagi, nienaturalne (w kontekście zawodowym) otoczenie (np. własna kuchnia lub sypialnia w roli tymczasowego biura), nie trudno dojść do wniosku, że komunikacja przez sieć jest dużo trudniejsza i bardziej męcząca niż tradycyjne spotkania.
COVID: Czy lekcje zostały odrobione? Lekarze są w stanie przetrwać bez spotkań z przedstawicielami medycznymi
COVID: Czy lekcje zostały odrobione? Lekarze są w stanie przetrwać bez spotkań z przedstawicielami medycznymi
COVID-19 przyniósł znaczące korzyści dywizjom badań i rozwoju firm farmaceutycznych. Zostały one zasilone dodatkowymi zasobami ludzkimi oraz finansowymi – dopieszczone, by szybko opracować skuteczną terapię bądź szczepionkę. Pokaźne fundusze zostały także przyznane firmom prowadzącym badania kliniczne na zlecenie (CRO – Contract Research Organisations), w celu przyspieszenia rekrutacji i jeszcze szybszej realizacji badań klinicznych. Obserwujemy kolejny wyścig zbrojeń, który wielu z nas kojarzy się z walką o większe pokrycie i częstotliwość wizyt zespołów sprzedaży z przeszłości.
SZTUCZNA INTELIGENCJA. Jak długo lekarz będzie jeszcze potrzebny?
SZTUCZNA INTELIGENCJA. Jak długo lekarz będzie jeszcze potrzebny?
Fenomen sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence – AI), który wielu kojarzy się z inteligentnymi robotami przyszłości z filmów SF, staje się powoli rzeczywistością. W wielu dziedzinach jesteśmy jego użytkownikami nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Wyzwania w pracy przedstawiciela medycznego. Zwiększanie efektywności pracowników w erze transformacji cyfrowej
Wyzwania w pracy przedstawiciela medycznego. Zwiększanie efektywności pracowników w erze transformacji cyfrowej
Branża farmaceutyczna jest jedną z tych, która wyraźnie odczuwa obecną transformację cyfrową. Zachodzące zmiany dotyczą głównie poszukiwania nowych sposobów zwiększenia efektywności pracowników i generowania kolejnych źródeł przychodów. Koncerny wykorzystują nowe technologie do budowania przewagi konkurencyjnej i poprawy wydajności poszczególnych działów za pomocą wszelkich dostępnych metod. Czasem zapominają jednak o tym, że pracownicy, przyzwyczajeni do „starego” porządku, mogą być zagubieni, a ich efektywność zamiast rosnąć – drastycznie spada. A więc – gdzie w tym wszystkim znajduje się przedstawiciel medyczny?
Sztuczna Inteligencja w służbie poprawy wyników komercyjnych
Sztuczna Inteligencja w służbie poprawy wyników komercyjnych
W ostatniej dekadzie firmy farmaceutyczne podwoiły swe wydatki na marketing w kanałach cyfrowych. Kiedy lekarze w coraz większym stopniu sięgają po nowe źródła informacji, firmy farmaceutyczne coraz głębiej zapuszczają się w przestrzeń cyfrową, dokonując w niej coraz większej ekspansji. Najważniejszym wyzwaniem na dziś jest zidentyfikowanie obszarów, w których sztuczna inteligencja (AI – artificial intelligence) może zostać wykorzystana do realizacji pomysłów każdego marketera w firmie farmaceutycznej starającego się precyzyjnie i efektywnie dotrzeć do lekarza.
Czy AI pozbawi pracy Przedstawicieli Medycznych? Jaka jest przyszłość przedstawiciela medycznego w erze sztucznej inteligencji?
Czy AI pozbawi pracy Przedstawicieli Medycznych? Jaka jest przyszłość przedstawiciela medycznego w erze sztucznej inteligencji?
Amerykańska badawczo-doradcza agencja Gartner przewiduje, że do końca 2020 roku sztuczna inteligencja (AI) przyczyni się do powstania większej liczby miejsc pracy niż ich odbierze. W tym samym czasie 1,8 milionów miejsc pracy w USA zostanie utraconych na rzecz automatyzacji. Zespoły sprzedażowe firm farmaceutycznych dokonały wiele zmian w ostatnich kilku latach. Wizyty jeden-na-jeden czy arkusze w Excelu zostały wsparte narzędziami multichannelowymi i urządzeniami mobilnymi. Teraz nadeszła AI. Czy przedstawiciele medyczni powinni się niepokoić? Jaka jest przyszłość przedstawiciela medycznego w erze sztucznej inteligencji?
Digital Healthcare: jeszcze nie teraz
Digital Healthcare: jeszcze nie teraz
W Niemczech już 27% przedsiębiorstw generuje ponad 60% swych obrotów za pośrednictwem rozwiązań i kanałów cyfrowych. Jeżeli powołamy się na raport niemieckiego Ministerstwa Gospodarki, zauważymy, iż przemysł opieki zdrowotnej oraz farmaceutyczny znajdują się na dole tabeli poziomu cyfryzacji. Przyczyn takiego stanu może by wiele, co nie zmienia faktu, iż cyfryzacja w ochronie zdrowia jest konieczna. Istnieją jedynie odizolowane przykłady, w których opieka nad pacjentem znacząco zyskała dzięki zintegrowanej i wzajemnie powiązanej opiece z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych.
Blockchain w komunikacji do klientów, czyli Unique Track and Trace Token
Blockchain w komunikacji do klientów, czyli Unique Track and Trace Token
Nowe technologie pojawiają się niemal codziennie, nie tylko w otoczeniu biznesowym, ale również w wielu obszarach naszego codziennego życia. Ułatwiają komunikację, dostarczają informacji, umożliwiają rozwój, dbają o bezpieczeństwo, wspierają w działaniach i sprawiają, że nasze otoczenie zmienia się w tempie dotąd niespotykanym. Oczywiście wiele nowych idei nigdy nie wychodzi poza wąskie grono pomysłodawców, jednak w dzisiejszym globalnym świecie, coraz częściej iskra, która powstaje w jednym zakątku świata potrafi niemal natychmiast objąć cały glob. Tak było z technologią Blockchain, początkowo kojarzoną jedynie z kryptowalutami, a obecnie obejmującą swym zasięgiem kolejne obszary biznesu.
Sztuczna inteligencja w służbie zdrowiu. Czyli pacjent na pierwszym miejscu
Sztuczna inteligencja w służbie zdrowiu. Czyli pacjent na pierwszym miejscu
Chyba każdy z nas zna osobę (o ile nią nie jest), która czuje przyspieszone bicia serca w trakcie zdobywania kolejnych osiągnięć w Tibii lub satysfakcję podczas rozwoju królestwa w Settlersach? Co takiego mają w sobie gry, że potrafią przyciągnąć użytkownika i zaangażować go czasem na bardzo długo? Element rywalizacji, możliwość zdobywania nagród i bycie docenionym. A gdyby tak wykorzystać te mechanizmy w terapiach chorób przewlekłych? Bo czy „gra o zdrowie” nie powinna być tą najważniejszą rozgrywką, jaką stoczymy w swoim życiu?
Oczami lekarza praktyka. Wpływ transformacji cyfrowej na system ochrony zdrowia i opieki społecznej pacjentów kardiologicznych w Polsce
Oczami lekarza praktyka. Wpływ transformacji cyfrowej na system ochrony zdrowia i opieki społecznej pacjentów kardiologicznych w Polsce
Według publikowanych danych statystycznych schorzenia układu krążenia są od lat najczęstszą przyczyną umieralności w Unii Europejskiej i w Polsce. W kardiologii wiek (pow. 65 r.ż.) i płeć są traktowane jako osobne czynniki ryzyka chorób układu krążenia (ChUK). Wskaźniki chorobowości populacji oraz wynikające z nich wskaźniki absencji chorobowej w pracy, mają znaczący wpływ na kondycję przedsiębiorstw i gospodarki całego kraju.
Oczami lekarza praktyka. Na zgłaszane przez Pana dolegliwości przepisuję Panu cyfrowe tabletki oraz aplikację na telefon...
Oczami lekarza praktyka. Na zgłaszane przez Pana dolegliwości przepisuję Panu cyfrowe tabletki oraz aplikację na telefon...
Jeszcze niedawno idea „cyfrowych tabletek” była traktowana jako odległa przyszłość. A tu proszę, amerykańska agencja FDA 13. listopada zaakceptowała system o wdzięcznej nazwie „Abilify MyCite”.
Oczami lekarza praktyka. MOBILNE APLIKACJE MEDYCZNE – Tylko trend czy rzeczywista wartość dodana w praktyce lekarskiej?
Oczami lekarza praktyka. MOBILNE APLIKACJE MEDYCZNE – Tylko trend czy rzeczywista wartość dodana w praktyce lekarskiej?
Rzeczywistość wyprzedza często nasze subiektywne pojęcie o postępie. Tak jest z postępem w komunikacji cyfrowej. Jeszcze niedawno podstawową funkcją telefonu komórkowego było kontaktowanie się z innymi użytkownikami, co nie zawsze się udawało w czasie rzeczywistym – i nie chodzi tu tylko o moją żonę.
Tagi

Marketing farmaceutyczny, Przedstawiciel Medyczny, Przedstawiciel Farmaceutyczny, Praca. Pharma News. Fuzje. Przejęcia.

Ucz się od najlepszych ekspertów sektora farmaceutycznego.